martes, 26 de febrero de 2019

Ciutat Educadora


Quan parlem del terme "ciutat educadora" es possible qu gent no arribe a comprendre completament al que ens estem referint. Bé, aquest concepte va sorgir amb la idea de ser una associació oberta, per acollir a qualsevol ciutat disposta a complir amb els comprosos etablerts a la Carta de Ciutats Educadores a 1994. 

Per a que es desenvolupe conrrectament una ciutat educadora, aquesta ha de tindre tradició històrica, un microcosmos social on la convivència i la gestió estiga mediada per l'educació aixina com la volntat imprescindile per esdevenir ciutat educadora. També s'ha de contar amb una estructura pedagògica estable formada per institucions educatives del territori.

La ciutat com a medi urbà és un agent d'educació, un medi didàctic que ofereix estímuls capaç de generar aprenentatges sobre elements de cultura, formes de vida, rols i actitus socials...

Carrer com a 
ESCOLA DE VIDA
Teixit urbà com a 
AGENT EDUCADOR

La ciutat en si també es tracta d'una font d'aprenentatge importat, encuant a saber desplaçar-se, coneixer es espais, recursos, saber quina és l'estética que oferix la nostra ciutat...



És propi dels governs locals, desenvolupar un projecte educatiu de ciutat, un instrument estratègic i participatiu per fer consolidar i aconseguir desenvolupar el concepte de ciutat educadora, durant la resta de la classe el docent Monclus ens va mostrar diversos projectes de ciutats educadores qe posteriorment tractarem.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

El foment de la participació

La participació en la joventut Una vegada que els joves es fan grans, tendim a pensar que la nostra opinió no compta per res en els ...