El primer dia de classe vam realitzar
una dinàmica per tota la classe. El professor ens va demanar fer cinc boletes
de paper i teníem que anar per la classe apostant amb altres companys/es boletes
i jugant a pedra paper i tisores. Després varem jugar a lo que volguérem inclús
ens podíem inventar qualsevol joc i explicar-ho als companys i companyes. La
finalitat d’aquesta dinàmica era que ens explicàrem mútuament jocs i que interactuàrem
entre nosaltres, va ser molt divertit i entretingut.
Quan varem finalitzar aquesta
part de la classe, Carles (el professor) ens va formular dues preguntes que
hauríem de contestar en dos papers de manera anònima. Les preguntes eren: ¿Amb
quina paraula definiries l’educació? ¿Tota l’educació és bona?
Nosaltres definim l’educació com
evolució, canvi o valors. Criem que no tota l’educació és bona, ja que es pot
exercir un mal ús d’ella i en comptes d’educar intentar adoctrinar o educar en
uns valors que no deurien ser los correctes. Després de respondre anònimament a
les preguntes varem reflexionar sobre algunes respostes llegint algunes al atzar.
Va ser molt interesant ja que hi havia molts punts de vista, la majoria
pareguts però havia altres que destacaven. Amb l’ajuda del professor ens varem
replantejar què era l’educació, i si aquesta succeeix tan sols a l’escola o
també en casa o al carrer. Personalment arribarem a la conclusió de que
l’educació és el camí que ens porta a una millor societat, amb uns valors
sòlids. Quanta més educació, més llibertat.
Al dia següent continuarem
parlant del concepte de l’educació y varem estudiar algunes definicions, en
especial ens va agradar una que deia ‘’l’educació és qualsevol acte o experiència
que té un efecte formatiu en la ment, el caràcter o la capacitat física d’un
individu ”. Això ens va fer tornar-nos a plantejar pregunta de si realment
l’educació sols es dona a l’escola. Després de fer un debat i reflexionar ampla
i tendidament al voltant d’aquesta qüestió, arribàrem a la conclusió de que
l’educació és qualsevol moment que ens puga fer canviar d’opinió en algo o en
la nostra pròpia personalitat. Això mateix es pot donar tant dins com fora de
l’escola (amb els amics, a casa…) a més aquestes experiències són totalment
necessàries per a les persones ja que sense aquestes no seriem nosaltres
mateixos.
No obstant això, a banda de les
experiències (educació no formal) també és necessari una educació formal, és a
dir la que té lloc a l’escola. Aquest tipus d’educació mai pot ser neutral docs
sempre la portaríem a la nostra manera de pensar la qual cosa ens porta en
moltes ocasions a cometre l’error d’adoctrinar en comptes d’educar.
Alba Cholbi Jorro
No hay comentarios:
Publicar un comentario