sábado, 16 de marzo de 2019

Setmana 7

La classe impartida el 14/03/2019 va anar dirigida a l'elaboració del projecte final que haurem de presentar en grups, Carles en va continuar explicant més en profunditat com compençar a configurar un projecte.

Per començar varem vore diferents tipus de definicions de projecte com la del nostre docent Carles ens va facilitarla seua pròpia definició:
“Document previ públic que comunica quina és l'acció/ 
intervenció que es pretén fer, i que serveix d'element 
per a l’avaluació"
És a dir, es tracta d'una acció sobre un determinat context o territori, amb un nivell de concreció, una durada determinada i uns valors ètics, educatius, filosófics que el sustenten.

Una vegada fet aquesta introducció varem parar a entendre la importància que té la idea sobre la que va a tractar el nostre projecte. És aconsellable dedicar el temps necessari a escollir aquesta idea ja que ha de ser (en el nostre cas sobre el projecte que hem d'elaborar) alguna proposta nova i útil, que ajude a la comunitat satisfent alguna necessitat que no estava coberta. Carles ens recomanà no pensar idees intentant calcular el resultat final, sinò centrar-nos en que tinga una bona estructura i siga útil a l'institució que el desenvolupem. Per tal de trobar inspiració s'ha de buscar altres projectes que ja hagen sigut elaborats i ficats en marxa, com les experiències que varem estar estudiant durant les setmanes anteriors (Vos adjuntem el link a la nostra entrada on varem explicar aquestes experiències que varem estar comentant a classe https://socialeducationts.blogspot.com/2019/03/setmana-5.html )

Una vegada explicada la importància de la idea com a base del projecte, varem passar a estudiar els diferents tipus d'esquemes possibles a seguir a l'hora d'estructurar-lo. Carles ens va recordar que no existeix un sol tipus d'esquema i ens va presentar alguns diferents




En últim lloc ens va ensenyar aquest, el tipus "senzill" on s'organitza la informació de manera clara i com el seu propi nom indica, senzilla. Nosaltres creiem que per al desenvolupament del nostre projecte optarem per aquesta tipología ja que durant la resta de la classe ens hem dedicat a analitzar i treballar en profunditat cada punt de l'index de l'esquema senzill.

Hem de saber que el títol es tracta de la primer informació que la gent rebrà del nostre projecte, per tant aquest ha de ser el adequat, sobretot ha de tindre relació amb el contingut del nostre treball i al mateix temps atractiu. També han d'apareixer les dades que permeten identificar als membres que l'han configutar, hem de plasmar dades com el nostre nom complet, correus, telèfon, web... alguna vía per al que es puga contactar amb nosaltres, a és de les dades de la institució. Com a introducció al nostre projecte tambè hem d'adjuntar una bona descripció d'aquest. Ha der ser breu (unes 200 paraules) així com completa i ha de reflexar les reaons d'aquest, la situació de partida, les activitats i el marc de referència de la institució que l'impulsa. És important tambè incloure la justificació del nostre treball, la motivació i el perquè del projecte així com el perquè del context que s'haja escollit. La justificació és una mena de defensa del propi projecte on s'ha d'argumentar la validesa  i efectivitat d'aquest. Per últim, Carles va explicar el punt 5, el dels destinataris a qui va dirigit el nostre projecte, hem de tindre clar quines son les seues característiques, el perfil de les persones que es van a interesar per el nostre treball, ja que si ho tenim clar, podem dirirgir-ho cap a eixe públic en concret.

Aquesta classe va ser molt interessant ja que ens va donar molta informació i pautes de cóm començar en la l'elaboració del projecte ja que llevat d'alqunes persones de la classe, ninguna de nosaltres ha realitzat mai un projecte. Al acabar d'explicar aquests apartats, Carles va anar preguntant-nos sobre els nostres projectes i les companyes varen explicar les idees i institucions que tenien en ment. Després varem tindre un temps per començar a pensar i adelantar treball del projecte a l'aula podent consultant dudes amb Carles.


Claudia Pérez Tortajada

No hay comentarios:

Publicar un comentario

El foment de la participació

La participació en la joventut Una vegada que els joves es fan grans, tendim a pensar que la nostra opinió no compta per res en els ...